Ons gebouw

Alle ruimte aan de Kevelaar

We zijn gehuisvest op één locatie (Kevelaar 4) in de wijk Dommelbergen. We beschikken over een ruim gebouw, dat alle ruimte biedt die we nodig hebben.

De kleuters hebben er een lokaal met alle ruimte voor hoekenwerk en met een vide.
Bovendien beschikken zij over een ruime speelzaal.

De overige groepen hebben er een eigen lokaal, en één extra lokaal om in groepjes te werken. Voor alle groepen is een digibord/touchscreen beschikbaar.

De centrale ruimte in onze school is de aula, hier komen we bij elkaar voor de Berkenhofshow, voor de opening of sluiting van projecten of voor vieringen met Sinterklaas, Kerst en Pasen. Verder is ons gebouw ruim genoeg om te voorzien in allerlei hoeken, zoals bijvoorbeeld bij groep 3/4 en bij groep 5/6.

Rond ons schoolgebouw ligt een ruim schoolplein met diverse speelzones van de Johan Cruijf foundation, grenzend aan een speeltuin. Op het kleuterplein bevindt zich een grote zandbak waar de kleuters naar hartelust in kunnen spelen. Ook bevindt zich hier het verkeersplein voor de praktische verkeerslessen.  Voor de gym kunnen de kleuters gebruik maken van onze eigen gymzaal. De groepen 3 t/m 8 gaan voor de gymles naar sportcentrum Arkendonk, op nog geen vijf minuten lopen van onze school.

In ons gebouw is ook gevestigd:
  • SKO het Dommelbos die voor-, tussen- en naschoolse opvang regelt
  • JoKi-C die met het MKD (= multidisciplinair kinderdagcentrum) in ons gebouw zitten
  • Kentalis gebruik van 2 van onze lokalen